2009-08-25
 21:44:36

Kolakakor/Sirapskakor

Hej!
Jag bakade kolakakor innan, dom blev sjukt bra! Natty har nog också bakat sånna :) Både Magnus & Clara tyckte om dom. Clara var i Anderslöv och köpte ett skrivbord innan, sen dök hon upp här. Jag hade ingen aning om att hon skulle komma, eftersom min telefon inte funkar. Iaf, blev superöveraskad! :) Hon hade med sig en falukorv till mig, snällaste systern har man! Bara för att vi inte hade någon mat sist hon var här. Haha! Så hon åt kolakakor, jag åt makaroner och falukorv. Nu ska jag lyssna på en viss person som talar om sin arbetsdag. Haha! Puss och hej.

Blir ca 40 st

100 g margarin
1 dl socker
1 msk sirap
2,5 dl vetemjöl
1 tsk bakpulver
1 msk vaniljsocker

1. Sätt ugnen på 175 grader. Smörj en plåt eller lägg på bakplåtspapper.
2. Lägg alla ingredienserna i en bunke och blanda samman dem till en smidig deg.
3. Rulla ut degen till 3 fingertjocka längder, nästan plåtlånga. Lägg dem på plåten och platta till dem något.
4. Grädda i mitten av ugnen omkring 12 minuter.
5. Skär längderna i bitar medan de är varma. Plocka isär kakorna när de svalnat.


natty

japp jag gjorde oxå såna skit goa :):)



PUBLICERAT: 2009-08-26, 13:08:39 | URL: http://natashalarsson.blogg.se/

KOMMENTERA DETTA INLÄGG:

« NAMN Spara info?

« E-POST (publiceras ej)

« URL

Kommentar: