2009-09-20
 23:57:28

Jobbcoach?

Hej :)

Mamma påminde mig att skriva om en sak, min jobbcoach!

När jag var på bas-info på arbetsförmedlningen sa de att man behövde skaffa sig en jobbcoach för att få ungdomsgaranti (1050kr i månaden), så det fick jag ju göra. Man fick helt och hållet leta upp sin egen, ams rekomenderade ingen speciell, så jag hade verkligen ingen aning. Finns ca 200 jobbcoacher i Malmö. Frågade Magnus om han hade haft någon och det hade han, en tjej som heter Tina på arbetslivsresurs. Tänkte att det var lika bra att ta samma som honom. Skickade iväg ett mail till ams som tog kontakt med Tina och sedan tog Tina kontakt med mig.

I torsdags hade vi vårt första möte. Arbetslivsresurs ligger 5 minuter ifrån centralen i Malmö och det var superenkelt att hitta dit. Väl framme ringde jag på porttelefonen sen gick jag i en överlång trappa upp till deras kontor. Första intrycket var att det var ett supermysigt stort kontor, med mycket ljus och fin konst. En kvinna bad mig sätta mig ner och frågade om jag ville ha kaffe medans jag väntade. Ja tack tänkte jag, varför inte. Fick sedan en varm god kopp kaffe som jag knappt han smutta på innan en superglad kvinna kom, Tina! Vi tog i hand sen gick vi in på hennes kontor, ett jättemysigt kontor. Där pratade vi om min livshistoria, mina intressen, mina kunskaper, mina drömmar och mål. Hon var supertrevlig och det var ett jättetrevligt möte. Hon antecknade massor. Vi gjorde upp en handlingsplan, liknande den man får på ams. Fast denna handlade bara om henne och mig och vad vi skulle göra framöver.

Nästa gång (imorgon) jag ska dit ska vi kolla på mitt CV, mitt personliga brev, hur & var man söker jobb mm. Trevligt värre! Hörs då.

Ps. Vad tycker ni om min nya header? I love it!


Anna

Intressant läsning, vacker "header". Lycka till idag! Kram!



KOMMENTERA DETTA INLÄGG:

« NAMN Spara info?

« E-POST (publiceras ej)

« URL

Kommentar: