2009-06-07
 23:44:59

fredag - söndag

Summerande av helgen!

Fredag;
Sov i eket på torsdagen, så vaknade jag vid 8 av att Jesper kom in och väckte mig, skulle egentligen vara i stan vid 9 och fika med Johanna men det blev inte av. Blev att jag åkte vid 11, tror jag ;) Åkte till knutan, sen tåg till malmö (med sällskap på tåget av Nermina och hennes syster, typ andra gången jag inte åker själv på tåget) och i malmö hämtade älskling mig när jag kom fram! Då körde vi en runda till banken, sen en runda till jägersro :) Där köpte jag inpackning till håret, nagellack, nageldecorstickers, ny mascara (den rosa telescopic av maybelline, superbra!), ett par trosor (Sloggi 100kr, sånna utan sömmar som inte syns under min vita studentklänning).. Det var nog allt!

Sen åkte vi hem, Magnus tömde bilen och jag somnade på soffan, vaknade av att Magnus väcker mig och säger att vi är sena till frissan! Hatar att vakna och bli helt stressad direkt, vilket jag blir varje dag nästan (försover alltid mig ju). Iväg till frissan i full fart, (Salongen ligger cirka två minuter härifrån, så det var rätt lugnt). När vi kom fram var hon inte ens klar med kunden hon höll på med så det gjorde inget att vi var någon minut sena. När hon var klar med den kunden var det min tur i stolen, först klippte hon mig, sen slingade vi det och medans jag satt i den värmefläktmaskingrejen klippte hon Magnus.

Blev verkligen supernöjd med håret, så nu syns inte min två decimeters utväxt, och det kostade bara 550 för både mig och Magnus! :) Perfekt.

Väl hemma plattade jag mitt fina nyklippta och slingade hår! Bytte om och slängde på lite smink. Magnus tömde klart bilen och fyllde den med högtalare, mixerbord, lampor och resten av hans Dj prylar ^^ (som Mamma ska låna till sina elevers disco på onsdag) Färdigpackade och allmänt färdiga åkte vi till Eket.

I Eket blev det att vi gick in och snackade med Mamma & pappa en stund, sen gick vi in till Jesper, tömde bilen, kopplade in allt, lyssnade på musik och drack vin. Magnus och jag sov inne hos Jesper, blev inte att vi tog oss hela vägen in till mamma och pappa, säkert 100m att gå! Så det blev som det blev.

Lördag: På förmiddagen städade vi inne hos jesper, sen drog vi in till Örkelljunga och åt Pizza, mums! Sen åkte vi hem till Mamma & pappa, käkade mumsig äppelpaj, drack kaffe och städade inför studenten. Sen körde jag och Magnus tillbaka ner igen, åkte hem och bytte om sen åkte vi till Magnus lillebror Johan för att kolla på Sve - Dk matchen (som ändå slutade i förlust för Sverige). Halv elva åkte vi hem och la oss!

Söndag: Vaknade klockan sju, men snoozade till nio (råkade ställa om larmet en timme fel). Skulle egentligen vara uppe på scoutloppisen vid 8. Men men.. Loppisen körde igång vid 10, Magnus stod vid parkeringen och dirigerade och jag sålde tyger, sängkläder, dukar, gardiner mm. Loppisen var verkligen MKT större än jag trodde, herregud med prylar. Jag fyndade själv lite saker, typ helt ny jacka från HM, sånn snygg svart, två par pumps (vita & rosa), lite halsband, stolsdynor, fotbad mm. Lägger upp bilder på prylarna senare!
När loppisen var slut åkte vi hem till oss, och snackade med Clara och Robin som var nere och hälsade på! Jättetrevligt.
Sen klockan 5 var det kalas hos Magnus föräldrar (som bor 5 min bort), vi skulle fira Magnus storebror Mattias som fyller 27år idag!
Kalaset var hur trevligt som helst, alla 5 bröderna var på plats (väldigt ovanligt nuförtiden) och de tre flickvännerna (Sanna, jag och Josefine) och såklart Magnus Mamma Susanne och Pappa Rolf.

Nu sitter jag och Magnus och kollar på guldkompassen, halvsorglig film enligt mig som bara lyssnar i princip. Hoppas inlägget inte blev föööör långt snuttegulleläsare! Hörs antagligen imorgon! Puss & Hej.

Ett samtal mellan mig och Magnus (standard på kvällen framför tvn)
Magnus - Älskling, du sover.
Jag - Nej.
Magnus - Jag hör ju att du snarkar. Ska vi gå och lägga oss istället?
Jag - Nej jag lyssnar!


jessica

sv: haha ja den känns enorm! snart ploppar naveln ut, o sen kmr sääkert bristningarna. jag bara väntar på dom! du tror det? jag tänkte ha en liten gissningslek är i bloggen sen, angående om det blir tjej/kille och vilket datum o så :). jag tror också kille faktiskt :P kram!



PUBLICERAT: 2009-06-07, 23:56:40 | URL: http://jlethin.blogg.se/

KOMMENTERA DETTA INLÄGG:

« NAMN Spara info?

« E-POST (publiceras ej)

« URL

Kommentar: