2011-07-21
 13:25:12

semester..

Hej :)
Sjukt längesen jag skrev och fyfan vad jag har saknat det :/ har väl visserligen inte haft tid eller lust, men det är fan skönt att skriva av sig ibland. Har ni saknat mig?
Semestern började i måndags men änsålänge har jag inte märkt av det. Har varit på scoutgården varje dag, städat, planerat och fixat inför Home Hospitalityn vi ska hålla i. För er som inte vet vad det innebär så ska jag fint förklara :) Den 27 börjar ett helt enormt läger i Rinkaby utanför Kristianstad, ca 40 tusen scouter kommer delta. Innan lägret börjar bor många utlänska scouter hemma hos folk för att få känna på svensk vardag. I vår kår har vi dom uppe på scoutgården istället för hemma hos folk. Så 10 scouter från Scheiwz som ska bo här från söndag till onsdag! Spännande som sjutton men det är mycket jobb. Städasstädasstädas.. Alltså ingen semester eftersom jag i vanliga fall jobbar som städerska. Tur man älskar scouting ;)
Just nu sitter jag uppe på scoutgården, såklart. Jag får nog ingen ro i kroppen förrän onsdag nästa vecka. Eller ja, torsdag! Idag har jag iaf städat toaletterna, duscharna och kalkat av skiten. Nästa steg blir golven tror jag. Nu är det paus iaf, lyssnar på Celine Dion på hög volym, dricker vatten och äter kaka. Är någon rastlös så kom hit! ;)
Skriver senare och slänger upp lite bilder :)
Puss



KOMMENTERA DETTA INLÄGG:

« NAMN Spara info?

« E-POST (publiceras ej)

« URL

Kommentar: