2009-09-28
 16:02:26

Min första jobbdag!

Hej!

Dagen började med att jag blev presenterad för mina nya kollegor, sen satte arbetet igång. Skalade en jävla massa morötter, klyftade tomater, strimlade sallad, delade blomkål, tinade majs osv. Sen var salladen klar och då kom kidsen. Stod i disken under lunchen tillsammans med C, hon skickade in grejerna i disken och jag ställde allt där det skulle vara. Ett bra sätt att se var allt ska vara! Efter lunchen sopade jag golvet, idag käkade ungarna ris.. Vilket betyder att det är jävligt att sopa golven! Men men. Sen var det dags för mellanmål, jag delade bakpotatis, stod i disken och skickade in grejerna & satte de till rätta osv tillsammans med G. Sen var det slutstädning & sen cyklade jag hem!

Dagen var helt okej, ungefär som när jag jobbade på Rasta i Mölletofta! Fast inte lika stressigt. Kollegorna är väldigt trevliga :) Nu är jag helt slut, har varit ute med Ellen. Hann ju bara en kort runda på lunchen, så det blev en lååång nu! Snark..

Puss & hej. Hörs sen :)


Anna

Låter som en härlig dag! Själv har jag inte haft en enda lektion, för alla mina nior är på PRAO, ha ha! Du ska få ett städtips från matapersonalen på min gamla skola, de brukade strö ut lite sandlådegrus på golvet när de serverat ris till middagen, för då blev det mycket lättare att sopa upp riset. Testa så får du se! Kram!



KOMMENTERA DETTA INLÄGG:

« NAMN Spara info?

« E-POST (publiceras ej)

« URL

Kommentar: