2009-04-17
 06:45:53

P-piller till tjejer under 15år, helt ok! Enligt mig.

Dagens city, mest tråkigheter. En artikel gjorde mig löjligt irriterad, en åklagare vid namn Mikael Hammarstrand tycker att den som skriver ut p-piller till till tjejer under 15 borde åtalas. För han har minsann läst lagen, och den säger visserligen att barn under 15 kan inte samtycka till samlag.
Vad fan vet han? Han är kille och borde inte ens fundera på att ta upp den frågan. Han vet inget. Är det bättre att en massa flickor under femton, som redan har haft och har sex går oskyddade? Det är ju det han menar. En åldersgräns för sex finns endast för att skydda barn för övergrepp och våldtäkt. Inget annat. Inte för att vårt jävla samhälle funkar bättre om ingen har sex innan 15.
Nils Rekke, överåklagare hos riksåklagaren håller inte med; -"Hans uppfattning är något vi hos riksåklagaren tar bestämt avstånd från."

Det som stör mig lite extra är att bara för du käkar p-piller behöver det inte betyda att du har sex, har du kraftiga blödningar och värk hjälper också tabletterna. Så alla dom som nästan tackar gud för p-piller (och är under 15) ska fetglömma det till nästa gång, bara för att barnmorskorna riskerar att bli åklagade? Jävla dumheter.

tack för mig, sötnosar <3 puss


malyyn

Han borde brännas, om han visste lite mer skulle han inse att det är jättemånga "minderåriga" under 15 som har sex. Och glöm att jag skulle riskera att min lillasyster blir gravid :S



PUBLICERAT: 2009-04-17, 13:32:35 | URL: http://malyyn.blogg.se/

KOMMENTERA DETTA INLÄGG:

« NAMN Spara info?

« E-POST (publiceras ej)

« URL

Kommentar: